חיטוי וניקוי מאגרי מים

חיטוי וניקוי מאגרי מים

חיטוי וניקוי של מאגרי מים היא פעולה חשובה מאוד שיש לבצע באופן שוטף. מדוע יש בה צורך? כיצד מתבצע החיטוי? כמה הוא עולה ומה משפיע על המחיר? אם יש לכם שאלות בנושא המאמר הזה יענה לכם על כולן.

מדוע יש צורך בניקוי וחיטוי מאגרי מים?

חיטוי וניקוי מאגרי מים היא אחת הפעולות החשובות ביותר שיש לבצע כדי לשמור על תקינות המים. יש מגוון רחב של בקטריות ומזהמים שיכולים לחדור למים ולא ממקום חיצוני, אלא מהצנרת עצמה. אמנם המים עצמם עוברים סינון כדי שהם יגיעו לברזים שלנו כאשר הם נקיים ומוכנים לשתייה. הבעיה היא שלעתים הצנרת היא זו שבעייתית, היא יכולה להיות מלאה בחלודה ויכול להיות שמאגרי המים שבהם המים עומדים, יהיו בית גידול לחיידקים שיכולים להזיק מאוד לבריאות כמו למשל קוליפורמים. לכן יש צורך לנקות ולחטא את המים ולא רק פעם אחת אלא באופן שוטף.

כיצד ניתן לנקות ולחטא מאגרי מים?

חיטוי וניקוי מאגרי מים מתבצעים על ידי חברות מקצועיות. אי אפשר לבצע את הפעולה הזו לבדכם ואין לכם גם את ההסמכה לכך, ולא רק את הידע המקצועי שהוא מסובך הרבה יותר. את החברות הללו תוכלו למצוא באינטרנט וכמובן שמומלץ  לבחור אותם אחרי סקר שוק מעמיק. כמו כן חשוב לזכור כי ניקוי וחיטוי מאגרי מים היא פעולה שצריכה להתבצע במינון הנכון ובהוראות בטיחות קפדניות כדי שלא תיפגעו מהחיטוי עצמו. לפני החיטוי מנקזים את המים ממאגרי המים ומנקים את הדפנות בקיטור, לאחר מכן מחטאים את המאגר עצמו בעזרת אבקת כלור ולאחר מכן יש צורך להמתין כמה ימים.

כמה עולה ניקוי וחיטוי מאגרי מים?

חיטוי וניקוי מאגרי מים היא פעולה שיכולה להיות שונה במחירה ממקום למקום. השוני יכול לנבוע גם מהחברה עצמה שיכולה לדרוש מחיר שונה, מה שמצריך מכם לבצע סקר שוק. יחד עם זאת יש עוד פרמטר אחד משמעותי יותר שמשפיע על המחיר והוא גודל המאגר. ככל שהמאגר יהיה גדול יותר כך המחיר יהיה גבוה יותר ונדמה שלא צריך להסביר מדוע זה כך. מאגר מים של 6 מ"ק יעלה בממוצע בין 800 ועד 1000 שקלים, מאגר מים בנפח של 8 מ"ק יעלה בין 1000 ועד 1200 שקלים וכן הלאה. חשוב לזכור כי יש גם בדיקה שתקדים לניקוי והחיטוי והיא תעלה 300 שקלים בממוצע, כולל שיחה למעבדה.

כיצד נבחר את החברה לחיטוי ולניקוי?

כדי לבחור את החברה לניקוי ולחיטוי מאגר המים שלכם אתם חייבים לבצע סקר שוק מעמיק. חשוב שתבדקו את ההסמכה של החברה כי רק חברות שמוסמכות לעבוד מטעם משרד הבריאות יוכלו לספק לכם שירות מלא. חשוב לזכור כי המחיר הוא אמנם פרמטר משמעותי שחייב להיות אצלכם בשיקולים בראש סדר העדיפויות אך הוא לא החשוב היחיד. חשוב לבחור בחברה שתעניק לכם שירות מקצועי, סבלני וכזה שיסביר לכם כל שלב ושלב. החברה תעבוד אתכם באופן קבוע ולא רק באופן חד פעמי הרי הבדיקה הזו תצטרך לחזור על עצמה במוקדם או במאוחר, לכל הפחות פעם בשנה.

אלו עוד פעולות נידרש לבצע למאגרים?

מלבד חיטוי וניקוי מאגר המים יש צורך גם לתחזק אותו בדרכים שונות, בעיקר בנושא האיטום. כדי לחטא ולנקות את מאגר המים יש צורך לנקז את המים וזו הזדמנות נהדרת לאטום אותו מחדש. לעתים האיטום לא יצטרך להתבצע לגמרי מחדש אך כן יהיה צורך לבדוק נזקים נקודתיים ולתקן אותם באמצעות חידושו, לעתים על ידי אותה חברה שגם תנקה ותחטא.

חיטוי וניקוי מאגרי מים:  08-6759194

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן