5 שיטות לניקוי ותחזוקת שטיחים

5 שיטות לניקוי ותחזוקת שטיחים

ניקוי שטיחים מחייב הקפדה על כללי מפתח מסוימים. עם זאת, יש שיטות שונות לבצע את הניקוי וחשוב להכיר אותן. הנה המאפיינים של שיטות הניקוי והתחזוקה הבולטות:

  1. שאיבה אחת לשבוע

תחזוקה בסיסית של שטיחים כוללת שימוש בשואב אבק אחת לשבוע. מומלץ לתת עדיפות לשואב אבק ידני שמאפשר שליטה מוחלטת בעוצמת השאיבה, אבל אפשר לעשות זאת גם עם שואב אבק רובוטי. במידה ובוחרים להשתמש בשואב אבק רובוטי, חשוב לוודא שתכנית השאיבה מתאימה לעובי הסיבים והשערות של השטיח עצמו.

  1. ספיגת הכתם

הטעות הנפוצה היא לשפשף כתמים שנוצרים על השטיח. לא מומלץ לעשות את זה כי התוצאה עלולה להיות ספיגה של הכתם בתוך השטיח. לחילופין, הפתרון הוא לנסות לספוג את הכתם מבחוץ באמצעות מטלית נייר יבשה. ביצוע ניקוי שטיחים עם תנועות עדינות יעזור לכם לספוג את הכתם ולמנוע מהחומרים המלוכלכים לגרום נזקים בלתי הפיכים.

  1. שימוש במכונת כביסה

עוד שיטה לנקות שטיחים היא להכניס אותם למכונת כביסה. כאן ההנחיה העיקרית היא לוודא שתכנית הכביסה מתאימה לרמת העדינות של השטיח. באופן עקרוני, אכן ניתן להשתמש בשיטה הזו עבור שטיחים ביתיים. הבעיה מתחילה עם תכניות כביסה אגרסיביות מדי שפוגעות בשטיח ומזיקות לו. כדאי לקרוא את הנחיות היצרן המופיעות על גבי השטיח ורק לאחר מכן לקבל החלטה לגבי השימוש במכונת כביסה.

ניקוי שטיחים

  1. התאמת שיטת הניקוי לסוג הלכלוך

אף שיטת ניקוי לא מתאימה לכל סוגי הלכלוך. במילים אחרות, כל לכלוך בשטיח שלכם דורש שיטה אחרת. זו הסיבה בגללה אתם צריכים לנקות בצורה שונה כתמי קפה, מסטיק, דם, שתן של בעלי חיים וכן הלאה. הקפידו להשתמש בחומרי הניקוי המתאימים עבור המשימה ואל תתביישו להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של דילמה או התלבטות.

  1. ניקוי שטיחים מקצועי

כמובן שהשיטה המוצלחת ביותר לניקוי שטיחים היא פנייה לאנשי מקצוע. יש חברות שמתמחות בניקוי שטיחים והן מציעות יתרונות רבים. בעזרת פנייה לחברה מקצועית אפשר לחסוך מאמץ, להחזיר לשטיח את המראה המבריק וליהנות ממנו בטווח הארוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן