מהו מנדף כימי ולשם מה הוא משמש

מהו מנדף כימי ולשם מה הוא משמש

במרחבי עבודה רבים, ישנה עבודה עם חומרים נדיפים ומסוכנים לנשימה

כשאנחנו חושבים על מרחבים בהם ישנה פליטה של חומרים מסוכנים, סביר להניח שמה שעולה בראש שלנו הוא מפעלים, ואולי גם מעבדות כימיות או ביולוגיות כאלה ואחרות. על אף שהאסוציאציות האלה הן נכונות מאוד – ובמרחבים אלה אכן יש צורך בעבודה איכותית של פליטת חומרים מזהמים וניקוי האוויר בפנים, הרי שישנם מרחבים נפוצים בהרבה בהם הדבר נחוץ – לדוגמה, מטבחים. בכל מקרה, כאשר ישנו עשן או ישנם חומרים כימיים נדיפים מסוכנים כאלה ואחרים – יש צורך בסינון אוויר אפקטיבי שמבטיח נשימה בריאה של כל מי שעובד במרחב, ומשום כך מנדף כימי הוא מכשיר חשוב כל כך.

מנדף כימי

מהם בדיוק מנדפים כימיים, כיצד הם עובדים ולמה הם משמשים?

  • מהם מנדפים כימיים? מנדף כימי הוא מתקן גדול, המותקן על פי רוב בקו אנכי למעלה ממכשיר או ממרחב הפולט חומרים מסוכנים. כאשר מדובר במטבחים או במעבדות כימיות – הדבר בדרך כלל יהיה בעבודה קרובה ביותר, כאשר במפעלים למשל תיתכן התקנה גבוהה יותר של המנדף. בכל מקרה, עבודתו של המנדף היא חשובה ופשוטה יחסית – הוא שואב אליו את האוויר המזוהם בחומרים המסוכנים, מבצע סינון, ובשלב זה או שהוא פולט את האוויר המזוהם החוצה דרך ארובה או צינור פליטה ומזרים חזרה אוויר נקי, או שהוא מחזיר את האוויר המסונן והנקי לתוך החדר ללא פליטה החוצה.
  • למה הם משמשים? מנדף כימי משמש, כאמור, ליצירת אספקת אוויר בריאה ובטוחה במרחבי עבודה בהם הדבר יכול להוות בעיה. כשמדברים על מנדפים כימיים, בדרך כלל מדברים על מרחבי עבודה בהם ישנם חומרים נדיפים ומסוכנים ממש – מעבדות, בתי חולים וכדומה – ובמרחבים אלה הם מבטיחים סביבה בריאה ובטוחה, וזה מרכיב חשוב ביותר של סביבת עבודה זו.

מנדף איכותי מבטיח סביבת עבודה בריאה ובטוחה לכל הנוגעים בדבר

כאשר אתם רוצים לתכנן בצורה הטובה ביותר את בית העסק שלכם – החל במטבח גדול וכלה במעבדה כימית – אתם צריכים לחשוב בראש ובראשונה על בריאות ובטיחות, ואת אלה תבטיחו פשוט דרך התקנה של מנדף כימי איכותי במרחבים אלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן