הדפסת ציורי אמנות – כך הקסם מתרחש

הדפסת ציורי אמנות – כך הקסם מתרחש

אם לאחרונה הסתכלתם על ציור אמנות, גם אם הוא היה העתק ולא מקור, ברור שהתרשמתם ממנו במיוחד. אחת הסיבות לכך, היא שהציור הודפס על בד קנבס איכותי במיוחד, באמצעות טכניקה של התזת דיו, צופה בלקה, וכך הציור קיבל אפקט חזק ומרשים במיוחד. אם התבלבלתם במקצת מהשורות האחרונות, קחו נשימה עמוקה. חשוב להכיר את שיטות הדפוס של ציורי אמנות, ולהבין כיצד בתי דפוס יכולים להדפיס ציורי אמנות בעותקים רבים – ולשמור על האיכות שלהם, ממש כאילו מדובר על הציור המקורי.

<< על חותמות מעניין אתכם לקרוא? >>

חותמות
חותמות

איך באמת עושים זאת?

  • שימוש בבד קנבס – קודם כל, כדי ליצור דפוס איכותי לציורי אמנות, יש להשתמש בבד הקנבס. את בד הקנבס אתם מכירים אולי משום שזה הבד שגם הציירים עצמם מעדיפים – אך כיום משתמשים בבד זה גם בבתי דפוס! היתרון הוא שבד הקנבס הוא חזק ועמיד במיוחד, וסופג את הדיו של הדפוס בצורה אידאלית, וכמובן שהוא יוצר מסגרת ריאליסטית יותר לציורי האמנות.
  • שימוש בטכניקת התזת דיו – כדי להדפיס ציורי אמנות באיכות גבוהה, נעשה לרוב שימוש בטכניקה שמכונה התזת דיו. בטכניקה זו מותזות נקודות דיו זעירות על בד הקנבס, ומאחר שכל התזה היא זעירה במיוחד – הדבר מאפשר את הדיוק האולטימטיבי, תוך התחשבות גם במימדים של בד הקנבס ובמתיחה שלו, וכך התוצאה הסופית היא מושלמת.
  • ציפוי לכה – בסיום ההדפסה, אנשי המקצוע יצפו את הציור בלכה מיוחדת. הלכה היא ששומרת בעצם על השכבה העליונה של הציור לאחר שהודפס, וכך גם אם מישהו יגע בטעות בציור – לא יישארו טביעות אצבעות על הציור.

 

האם זה קסם?

אחרי שריאתם את התהליך שנעשה בבתי דפוס להדפסת ציורי אמנות על בד קנבס, זה אולי נראה פחות קסום – אך חשוב להבין שעבודה זו דורשת דיוק רב, ידע ומקצועיות – וזה תחום שמומלץ שלא להשאיר לחובבנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן