כך תבחרו יועץ נגישות לנכים

כך תבחרו יועץ נגישות לנכים

נגישות לנכים – לא רק סיסמה

במהלך כל יום, אנו מבצעים שלל פעולות אשר הן ברורות מאליהן עבורנו. עם זאת, חלק לא קטן מאוכלוסיית ישראל, 10% ממנה, הם אנשים בעלי מוגבלויות. עבור עשרת האחוזים הללו, חלק גדול מהפעילויות אותן אנו מורגלים לעשות, מהווה בעיה לא קטנה. על כן, יש להתחשב ולהשקיע בנגישות לנכים בבתי העסק. היעדר נגישות לנכים ובעלי מוגבלויות פוגעת בזכויותיהם, ולכן היא קריטית. המוגבלות הפיזית בפעולות הקטנות הללו מפריעה ביותר, ואנשים ללא מוגבלות לא יוכלו לעולם להבין את התחושה של בעלי המוגבלות כאשר אין ביכולתם לעשות משהו בסיסי בבית עסק מסויים – פרטי או ציבורי. בנוסף, בישראל קיים חוק אשר קובע כי חובה להנגיש מקומות ציבוריים לנכים. כך שמקום ציבורי שאינו מונגש כראוי, הוא בגדר עבירה על החוק. על מנת לתכנן נגישות לנכים בצורה הטובה ביותר, מומלץ להיעזר ביועץ נגישות.

יועץ נגישות לנכים

מה כדאי לדעת על בחירת יועץ נגישות לנכים?

  • מהו יועץ הנגישות? יועץ הנגישות הוא מומחה בהנגשת בתי עסק, בתים, וחללים לנכים ובעלי מוגבלויות. יועץ הנגישות יודע לזהות את נקודות התורפה בחלל, אשר יהוו מכשול או יקשו על בעלי מוגבלויות. זיהוי הוא רק השלב הראשון. לאחר מכן, יועץ הנגישות יידע לתכנן כיצד יש לשנות את החלל על מנת להנגישו בצורה טובה יותר עבור בעלי המוגבלויות. השינויים האפשריים בחלל הם רבים וכוללים התקנת מתקנים מיוחדים, מעקים, שילוט ברור יותר, שינוי מבנה החלל, הסרת מכשולים וכדומה. ישנם שלל אלמנטים בחלל אשר עלולים להוות קושי עבור בעלי מוגבלויות, ואנחנו לא יכולים תמיד לזהות אותם או לצפות את האתגרים עבור בעלי מוגבלויות. על כן יועצי הנגישות הם בעלי ידע נרחב בנושא, ותפקידם הוא לעזור במקרים הללו.
  • כיצד לבחור יועץ נגישות לנכים? ייעוץ נגישות לנכים מסתמך על שני אלמנטים, ניסיון בנושא הנגשה עבור בעלי מוגבלויות וידע נרחב בפתרונות השונים. על כן, חשוב לבחור יועץ נגישות בעל ניסיון. הניסיון חשוב במיוחד כיוון שעל יועץ הנגישות להצליח לזהות אלמנטים שונים במרחב ולצפות את האתגרים השונים אשר יעמדו בפני בעלי מוגבלות. כמובן שקיים טווח רחב של מוגבלויות. במידה ואתם מכוונים את הנגישות עבור סוג מסויים (לדוגמא – נגישות לעיוורים), כדאי לוודא כי יועץ הנגישות הוא בעל התמקצעות בנושא הזה ספציפית. מלבד ניסיון, חשוב כמובן שליועץ הנגישות יהיה ידע, והוא יכיר את הפתרונות השונים – גם החדשניים ביותר. בנוסף, חשוב להכיר את מורשי הנגישות. מורשי נגישות הם יועצי נגישות אשר עברו קורס מתו"ס ומבחן של משרד הכלכלה. וודאו כי יועץ הנגישות הוא מורשה מתו"ס, אשר עבר את ההכשרה המתאימה בנושא.

יועצי נגישות לנכים – בחירה חשובה

במידה ובחרתם להיעזר ביועץ נגישות – עשיתם את הבחירה הנכונה. כעת יש לעבוד עם יועץ הנגישות בצורה הטובה ביותר על מנת להגיע לתוצאות טובות. חשוב להשקיע בנושא זה, ולא רק לטובת שמירה על החוק. נגישות לנכים היא בהחלט דרך חשובה בשילוב בעלי מוגבלויות בחברה ובעצם מייצגת את זכותו הבסיסית של כל אדם לכבוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן