ספרינקלרים סמויים

ספרינקלרים סמויים

אולי שמעתם על ספרינקלר סמוי ואולי לא, אך גם אם שמעתם עליו כנראה שלא הבנתם אותו לחלוטין. מה זה אומר שהוא סמוי? האם אי אפשר לראות אותו בכלל? למה בכלל שמישהו יחביא אותו? הנה התשובות לכל השאלות.

מהם ספרינלקרים סמויים ואיפה הם מותקנים?

ספרינקלרים סמויים הם ספרינלקרים שקשה מאוד לראות בעין. לעתים יהיה קשה לראות אותם לעתים לא יהיה ניתן למצוא אותם בכלל. המטרה בתקנה שלהם היא מצד אחד לדאוג לכיבוי האש במקום במידה ותפרוץ שריפה, ומצד שני לדאוג לעיצוב יפה יותר במקום. ספרינקלרים סמויים מותקנים כמו ספרינלקרים גלויים על התקרה, אך הם מוסתרים היטב. ההסתרה יכולה להתבצע בכמה שיטות כמו כך שהם יהיו פחות בולטים. הספרינלקרים מבצעים בדיוק את אותה הפעולה ובאותה הדרך, הם מכבים את האש על ידי התזת מים במהירות והם פועלים באופן אוטומטי מיד עם ההוראה מרכזת גילוי האש.

ספרינקלרים סמויים תוכלו למצוא כאן >>

ספרינקלרים
ספרינקלרים

מדוע יש צורף בספרינקלר שלא ניתן לראות?

המטרה של הספרינקלר היא לכבות את השריפה מיד כאשר היא פורצת. כל עוד הוא מגשים את המטרה הזו אפשר לומר שהוא עושה את העבודה שלשמה הוא הותקן. הספרינקלר הוא למעשה ברז כיבוי קטן והוא מותקן בתקרה, שיכולה להיות גבוהה מאוד. למרות כל הנתונים האלו אפשר לומר כי הספרינקלר מכער מאוד את העיצוב. אפילו אם יש ספרינקלר אחד שבולט מהתקרה, אפשר לשים לב אליו והוא יכול להרוס את קווי העיצוב ולפגוע באופן קשה בהרמוניה שיש במקום. אם יש כמה ספרינקלרים על התקרה והיא נמוכה מדובר בפגיעה קשה יותר שספרינקלרים סמויים יכולים לפתור.

האם ההסתרה פוגעת ביעילות שלהם בשריפה?

אחת השאלות הנפוצות ביותר היא האם העובדה שמסתירים את הספרינקלרים פוגעת ביעילות שלהם או לא. יכול להיות שאתם מדמיינים כעת ספרינקלרים שנמצאים בפינות התקרה ובעת חירום הם לא יהיו יעילים כלל, או אולי בכלל ספרינקלרים שנמצאים קצת בתוך התקרה ויכולים להיתקל בתקלות במהלך פעולה בשעת חירום. למרות כל החששות האלו אין לכם באמת ממה לדאוג. ספרינקלרים סמויים עובדים בשעת חירום בדיוק כמו ספרינקלרים גלויים. העובדה שהספרינקלר מוסתר היא דקורטיבית בלבד והוא יכול להתיז מים באותה היעילות לכל עבר.

האם יש חשיבות ליצירתיות החברה שמתקינה?

כאשר מדובר בתחום אפור יחסית כמו התקנה של מערכת גילוי וכיבוי אש קשה לחשוב על היצירתיות כאחד הערכים החשובים. עם זאת, כאשר מגיעים להתקנה של מערכת ספרינקלרים סמויים ללקוח, חשוב לגלות יצירתיות כדי להבין כיצד אפשר להסתיר אותם היטב. ההסתרה צריכה כמובן לשמור על היעילות של הספרינקלרים ולכן יש צורך לעתים לחשוב מחוץ לקופסה. יכול להיות שהלקוח לא ירצה להתקין ספרינקלרים באזורים מסוימים ואז החברה צריכה להסביר לו כיצד ניתן לשמור על בטיחות מקסימלית מפני שריפות בכל חלקי המבנה, תוך התחשבות בדרישות העיצוביות שלו.

האם כל ספרינקלר ניתן להסתיר?

את רוב הספרינקלרים ניתן להסתיר. אם יש ספרינקלר שאל ניתן להסתיר אותו אז כנראה מדובר במיקום בעייתי מאוד שלא ניתן לפסוח עליו בהתקנת ספרינקלרים. חשוב לזכור שיש מקומו שמחויבים להתקין מערכת כיבוי אש לפי החוק, כמו למשל משרדים, עסקים ומפעלים, אך אם מדובר בהתקנה נטו מרצון לשמור על המקום בטוח ולא בגלל נהלים, כמו למשל במגזר הפרטי, ההתקנה תהיה גמישה יותר.  כמובן שגם במצבים כאלו יש להיוועץ עם מומחים בתחום כדי להבין מה יהיה טוב ומה לא, כדי שבסופו של דבר יהיה ניתן לקבל את הביטחון המלא שהמקום מוגן מפני כל תרחיש של שריפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן