מי והיכן נדרש לשימוש באוורור תעשייתי

מי והיכן נדרש לשימוש באוורור תעשייתי

אוורור הוא מונח שקשה מאוד להתעלם ממנו במדינת ישראל. החום הכבד שמגיע לפה כבר בחודש אפריל ונמשך עד לסוף חודש אוקטובר, יכול להיות הרבה יותר מ'לא נעים', והוא יכול ליצור בעיות שונות גם בנזק הרב שהוא יוצר לרכוש. אוורור תעשייתי נדרש במספר מקומות כדי למנוע את הנזקים הללו, כאשר הוא שונה במאפייניו מאוורור ביתי.

מתי צריך להשתמש באוורור תעשייתי?

אוורור תעשייתי הוא שם כולל למגוון רחב של מוצרים ומתקנים שאמורים ליצור סירקולציה של אוויר. בדרך כלל מדובר על מקום סגור אך גם במקומות פתוחים או פתוחים למחצה, ייתכן שכמות האנשים תיצור חום רב ולחות לא נוחה ויהיה צורך באוורור, כמו למשל באירועים. האוורור התעשייתי צריך לינתן בכל מקום שבו הלחות גבוהה ולאו דווקא בחודשי הקיץ, למרות שבעונה זו הבעיה נהייתה הרבה יותר גדולה. בעלי המקום צריך לדאוג לאוורור לפי התקציב והמתאר והנה כמה מקומות שבהם אוורור תעשייתי חשוב ביותר.

באלו מקומות נדרש אוורור תעשייתי?

 

  • אוורור תעשייתי הוא אוורור הרבה יותר גדול בהיקפיו מאוורור רגיל, כאשר המקום הכי מובהק לשימוש בו הוא המגזר התעשייתי. במפעלים רבים תנאי הלחות הגבוהים והטמפרטורה הלא נעימה יכולים לגרור לא רק נטישה של עובדים מתנאי העבודה המחפירים, אלא פגיעה במכונות ובציוד שיש במפעל ואף פגיעה במלאי שמיוצר.
  • בנייני משרדים, בעיקר אלו שאין בהם חלונות רבים, חייבים אוורור תעשייתי מקיף כאשר עדיף שהבניין כולו ימצא פתרון ולא כל משרד באופן פרטני.
  • בקניונים ובאולמות אירועים, באולמות תצוגה ובכל חנות סגורה גדולה כדוגמת איקאה, יש צורך באוורור תעשייתי יעיל וחסכוני.

מה יקרה למקום לא מאוורר?

מקום שלא מתאוורר היטב יסבול מלא מעט בעיות בעיקר בגלל הלחות. הלחות היא למעשה פרמטר שמסמל את כמות המים שיש באוויר, כאשר המים האלו שקולים לרטיבות רגילה לחלוטין בעיקר בכמויות גדולות. אם קניון או מרכז בילוי סגור לא יהיה מאוורר, הלקוחות של החנויות או הנוכחים במקום ימהרו לצאת ממנו אחרי שהם יזיעו והתנאים יהיו אף יותר גרועים מבחוץ, למרות שייתכן כי יש שרב. קירות המקום יינזקו גם הם, כיוון שהלחות פוגעת אפילו בבטון ובחומרי בנייה אחרים, וגם מוצרים שונים שעשויים מנייר וממתכת, כמו שלטים וגופי תאורה יינזקו מאוד ללא אוורור תעשייתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן