איזה גופים מחויבים להתקין ארון כיבוי אש

איזה גופים מחויבים להתקין ארון כיבוי אש

מהם ארונות כיבוי אש, ואילו סוגים של כלים ומכשירים להתגוננות מפני אש אנחנו נמצא בארון תקין ומאובזר לכיבוי אש?

ארונות כיבוי אש הם כלים חשובים במיוחד בחברה המודרנית שבה אנחנו חיים. במשך השנים ועם התפתחות הטכנולוגיה

ארון כיבוי אש
ארון כיבוי אש

והמודרניזציה, נדמה כאילו האש הפכה למשרת שלנו יותר מכפי שאנחנו מבינים שהיא גם סכנה עבורנו. ואמנם, האש היא סכנה מהותית ואמתית בדיוק כפי שהיא הייתה בכל עת בעבר, במיוחד כאשר מדובר במרחבים הומי אדם ומרובי אנשים, ועוד יותר כאשר המרחבים הללו הם סגורים ונוצרת סכנה ממשית של הילכדות. מאחר ואף אחד מאתנו לא רוצה להילכד חסר אונים בתוך בניין בוער, ניתן פתרון זמני בצורת מענה עבור מי שצריך להתגונן מפני האש בכוחות עצמו עד שכוחות הכיבוי יגיעו, והפתרון הזה מאוחסן בתוך ארון כיבוי אש. למעשה, ארונות כיבוי אש הם כלים בפני עצמם, בכך שארון סטנדרטי מאחסן בתוכו את כל מה שנחוץ לנו לביצוע הכיבוי. כך למעשה ארונות כיבוי אש נותנים לנו את כל הפריטים הדרושים במקום אחד, נגישות מלאה ונוחה במקום שנוח ובטוח להגיע אליו, וכמובן שגם קלות איתור אפילו תחת לחץ האש. הציוד שנמצא בתוך הארון יכלול בדרך כלל זרנוק מסוג כלשהו, ערכת עזרה ראשונה לטיפול מידי בנפגעים, אמצעי כיבוי אחרים ובמקרים רבים בקרבת הארון יהיה גם לב המערכת של גילוי האש בבניין כולו. כעת, חשוב להבין בדיוק באילו גופים ובאילו בניינים נמצא את ארונות כיבוי האש הללו, והיכן.

אילו גופים מחויבים בהתקנה של ארון כיבוי אש, ומדוע הגופים הללו הם שמקבלים את ההנחיות המיוחדות בתחום התגוננות האש

  • באופן כללי, ארון כיבוי אש חייב להיות מותקן בכל מרחב שבו יש באופן קבוע כמות גדולה של אנשים, בין אם מדובר במרחב עסקי, תעשייתי, מסחרי או פרטי לחלוטין. אמצעי כיבוי האש הנמצאים בתוכו של הארון יכולים להשתנות בצורה די משמעותית מארון לארון בהתאם לצרכים וליכולות האחסון של אותו המקום, אך הארון עצמו חייב להימצא וחייב להיות בדוק ותקין על פי הנחיות כיבוי האש. ואמנם, ישנם גופים ספציפיים שמקבלים דגש חשוב ומהותי עוד יותר בכל הנוגע להתגוננות מפני אש ולהתקנה של ארונות לכיבוי אש – וניתן לתת כדוגמה בולטת לכך בתי ספר.
  • כל מי שהיה לאחרונה או שביקר לאחרונה בבית ספר יודע לספר על הימצאותם של ארונות כיבוי אש בכל קומה ממש, ולעתים קרובות אפילו יותר מארון אחד בכל קומה. הסיבה לכך היא פשוטה – ריכוז גדול כל כך של ילדים ובני נוער (שבעת שריפה הם חסרי אונים לחלוטין ותלויים בתגובה המורים והגורמים המקצועיים), שגם כך עלולים לגרום במקרה של שובבות או ונדליזם לשריפה, והסכנה הגדולה הנשקפת מכך לחייהם, במיוחד כאשר מדובר בילדים קטנים. גם מקומות כמו מפעלים תעשייתיים, המחזיקים סגל עובדים רחב בנוסף לסכנת אש מהותית ומסוכנת במיוחד בשל המכשור הרב במפעל, צריכים להחזיק ארונות כיבוי אש איכותיים מהשורה הראשונה.

אם גוף לא מחויב בהתקנה של ארונות לכיבוי אש, אין הדרך אומר שלא ראוי שהוא יתקין אחד.

יש הבדל גדול מאוד בין המילה "חייב" ובין המילה "צריך". לעתים אנחנו חייבים לעשות דבר מה שאנחנו לא באמת צריכים לעשות, ולעתים אנחנו צריכים לעשות דבר מה שאנו לא מחויבים בו. במקרה של התקנת ארון כיבוי אש, גם אם המצב הוא שאנחנו לא מחויבים על פי חוק להתקין ארון כיבוי, אנחנו צריכים לדאוג לכך שבכל מרחב ציבורי אכן יהיה ארון שכזה, למען בטיחות ובריאות הציבור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן