מהם הקריטריונים לזכאות לאזרחות פולנית

מהם הקריטריונים לזכאות לאזרחות פולנית

תכינו את כרטיסי הטיסה

אם אתם רגילים להגיע לאירופה למטרות נופש, יש סיכוי שעם קצת נחישות תוכלו גם להגיע אליה כדי ללמוד, להתפרנס, לקנות נכסים ולמעשה להיות אזרח מן המניין. קהילת יהודי פולין הייתה הקהילה הגדולה ביותר שמנתה למעלה משלושה וחצי מיליון יהודים. אחרי מלחמת העולם השנייה, חלק גדול מהיהודים, אלו שלא נספו בשואה, הגיעו לארץ והיום צאצאיהם נמצאים כאן במדינת ישראל, חלקם קוראים את המאמר הזה בדיוק כמוכם ואולי אפילו אתם. כדאי מאוד שתדעו שבהתאם לחוק הפולני, יחד עם כניסתה של פולין לאיחוד האירופאי, אתם יכולים להיות זכאים למעמד של תושבי אירופה ודרכון אירופאי שכל ישראלי רוצה.

אזרחות פולנית זכאות

מהם הקריטריונים לזכאות לאזרחות פולנית?

 

  • לאזרחות פולנית זכאות שמתבססת על קשר דם. אמנם יש דרכים נוספות לקבל אזרחות פולנית ואירופאית אך הישראלים יכולים לקבל רק בזכות הוכחת קשר דם. החוק הפולני השתנה פעמים רבות אך נכון לרגע זה, כל אזרח פולני לפני מלחמת העולם השנייה יכול לקבל אזרחות פולנית וכך גם צאצאיו. עובדה זו הופכת אתכם, צאצאי דורות פולניים קודמים לזכאים לאזרחות פולנית ולדרכון אירופאי שיפתח את הדלת שלכם בפני לימודים, עסקים, מגורים ועוד.
  • החוק הפולני יכול גם לשלול אזרחות מאזרחים. כך למשל קורה לכל אזרח ששירת בצבא זר אחרי 1951, כך שאם סבא או סבתא היו בצה"ל אחרי שנה זו יש סיכוי שלא תהיו זכאים, אל בכל זאת שווה להתייעץ עם עורך דין.
  • כדי להוכיח את הזכאות שלכם עליכם להציג מסמכים מתאימים כמו צילום של דרכון או תעודת זהות פולניים, תעודת נישואין פולנית, תעודת פטירה, תעודת סיום בית ספר ועוד.

ספקו כל מידע שיכול להיות רלוונטי

דרכון פולני זכאות >>

אל תחשבו שיש פיסות מידע שלא רלוונטיות כיון שכל חלק יכול להתווסף לתמונה אחת גדולה יותר. מכירים סיפור שסבא סיפר לפני שהוא נפטר? יודעים היכן סבא רבא וסבתא רבא שלכם התחתנו? האם הם עברו עיירה בשנה מסוימת או איפה הם היו בתקופת המלחמה? כל פיסת מידע כזו יכולה לעזור לכם במסע אל האזרחות האירופאית. לאזרחות פולנית זכאות מאוד ברורה ולמרות תהליך בירוקרטי שיכול להיות ארוך, הוא הוגן מה שמגיע לכם בסוף תקבלו. ככל שתספקו יותר מידע תעלו את הסיכויים שלכם ועורך הדין שידאג לתהליך כבר יידע להפיק ממנו את הטוב ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן