רוצים לדעת מהו ציפוי מגן?

רוצים לדעת מהו ציפוי מגן?

לחומרים רבים יש נטייה להישחק, ולכן כדאי להגן עליהם עם ציפוי מגן

ציפוי מגן הוא מונח כוללני לציפויים הנעשים על מגוון רחב של מוצרים, הן מבפנים והן מבחוץ. ציפוי מגן יכול להיעשות על: בריכות, צינורות, גגות, קונסטרוקציות, מכלים, צינורות, כלונסאות ועוד. כדאי לבדוק האם ניתן לצפות ולהגן על כל פריט או מבנה שבא במגע עם אוויר, מים, כימיקלים, גזים, או חומרים אחרים שיכולים לגרום לו לשחיקה ולעייפות החומר. ניתן לעשות ציפוי מגן על מוצרים חדשים וישנים כאחד, ולאפשר להם זמן חיים ארוך עם שחיקה מועטה ככל האפשר. כאשר מזמינים ציפוי מגן חשוב לבדוק שהחומרים בהם נעשה שימוש הם בעלי תו תקן בכדי להבטיח בטיחות ועמידות לאורך זמן.

סוגיהם השונים של ציפויי מגן

קיימים סוגים שוני של ציפויי מגן, המתאימים למוצרים ולחומרים שונים. המשותף לכולם הוא דרך הציפוי – באמצעות

ציפוי מגן
ציפוי מגן

התזה. ההתזה מבטיחה כיסוי מלא של כלל המוצר בעובי מתאים ומבטיחה ציפוי אחיד, אטום ועמיד.

  • ציפוי מגן אבץ – ציפוי זה יכול להיעשות בתהליך של גלוון קר או חם (גלוון – ציפוי של ברזל או פלדה באבץ), תהליך הגלוון מקנה למתכת גימור חלק המונע ממנה להתחמצן. תהליך הגלוון הקר מבוצע על מתכות שאינן יכולות לעבור גלוון חם מחשש שייגרם להם נזק או שאינן יכולות לעבור גלוון בטבילה מפאת משקלן הרב. ציפוי מגן בגלוון קר אם כך נעשה בהתזה ומספק כיסוי מלא למוצר. במוצרים אשר יכולים לעבור גלוון חם בטבילה יבוצע על ידי טבילת המוצר באמבט המכיל באבץ נוזלי המחומם לטמפרטורה של כ-460 מעלות צלזיוס. גלוון חם יעניק ציפוי מגן מושלם לכל חלקי המוצר הטבול.
  • ציפוי מגן אלומיניום – ציפוי מסוג זה יעשה על גבי מתקנים גדולים כדוגמת מכלים. ציפוי מגן זה מיועד בעיקר למניעת חלודה ופגמי צבע על המתקנים. תהליך הציפוי כולל חמצון באמצעות זרם חשמלי במתח גבוה. דרך ציפוי זו מבטיחה עמידות של הציפוי המגן ומבטיחה הגנה מקילוף, נפילה או חלודה של הציפוי ובכך מבטיחה הגנה עמידה ואיכותית על המוצר. כמו כן, ישנו שימוש נוסף בציפוי מגן אלומיניום והוא כחומר בידוד לגגות של בתים ומבנים. הבידוד מושג עקב היותו של החומר מחזיר אור, ובכך הוא אינו מאפשר חימום של הגג על ידי קרני השמש ומייצר שכבת בידוד.

רבים מציפויי מגן ניתנים להתאמה אישית

ישנם סוגים רבים של ציפויי מגן לכל שימוש ומטרה. במידה ואתם מעוניינים בציפוי מגן למוצר או מבנה מסוים, כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום אשר ידעו להתאים ציפוי מגן ייעודי למוצרים שונים. כזכור, כל ציפוי מתאים לחומרים שונים ולשימושים אחרים ולכן חשוב להתאים כל ציפוי למוצר אותו רוצים לצפות. כמו כן, לא חשוב מהו גודל המוצר כי בזכות השיטה המתקדמת של ציפוי בהתזה ניתן לצפות כל מוצר, בכל גודל.

אם חיפשתם ציפוי של חלונות כהים לרכב, לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן