איך מתאימים מעלית לבניין שלכם

איך מתאימים מעלית לבניין שלכם

מעלית חדשה לבניין יכולה להפוך את החיים שלכם להרבה יותר קלים. מעבר לכך שתוכלו לדירה הגבוהה שלכם בלי בעיה, היא יכולה להנגיש את הבית גם לנכים ולבעלי מוגבלויות וכמובן לעזור לאנשים מבוגרים יותר להתמודד עם המציאות הלא פשוטה. איך אפשר להתאים את המעלית לבניין?

התאמה לכמות הנוסעים

הדבר הראשון שאתם צריכים הוא כמובן להחליט מה יהיה גודל המעלית. ממדי המעלית יהיו אחת הנקודות החשובות ביותר כיוון שזה יספר לכם מה פיר המעלית שצריך להיות מתוכנן ולרוב יצטרך להיבנות מחוץ לבית, מה שמצריך גם קבלת אישורים לפי תכניות בנייה מפורטות. התאמה לכמות הנוסעים צריכה להתבצע לא רק לפי כמות הדיירים שיש בבניין באותן קומות רלוונטיות לשימוש המעלית אלא גם לאופי השימוש. אם דיירים רבים ישתמשו במעלית בו זמנית כי כולם יוצאים לעבודה באותו הזמן, או מזמינים את המעלית באותן השעות פחות או יותר, זה דורש התאמה מדויקת יותר.

מעליות

התאמה לתקציב הנתון

התקציב הוא אולי הדבר שיגביל אתכם יותר מכול גורם אחר, אפילו יותר מהשטח שבו ניתן לבנות את המעלית. כדי לגייס את הכסף להקמת המעלית עליכם לדון עם שאר דיירי הבית ולהיסגר על ההצעה הכי משתלמת וזאת רק אחרי שתקבלו כמה הצעות מכמה חברות. כמובן שיש גם נהלים לתשלום, לא רק של ההתקנה אלא של אחזקת המעלית, אך בכל מקרה מהתקציב הזה לא תוכלו לחרוג. כמובן שבמקרים מיוחדים תוכלו להיפגש עם ועד הבית ולהחליט על העלאה קטנה שלו בהסכמה כללית. חשוב לזכור כי הקמת מעלית בבניין היא לא בדיוק עניין של רוב וגם יש דיירים שלא ישלמו עליה כלל.

להתאם את עיצוב המעלית לעיצוב הבניין

המעלית חייבת להיות מותאמת לעיצוב הבניין וזו נקודה שאולי נשמעת קלה להתאמה אך היא ממש לא פשוטה. יש מעליות יוקרתיות במיוחד שיכולות להיות פנטסטיות בבניינים מסוימים אך לבניינים אחרים הן פשוט לא יתאימו. אם יש לכם בניין מיושן ואתם רוצים להתקין מעלית יוקרתית, כדאי שגם תשפצו את חזית הבית כדי שהיא תתאים לו. יש מעליות שעשויות ממגוון רחב של חומרים, זולים או יקרים יותר, כאשר אפילו דלת המעלית יכולה להיראות שונה כאשר יש דלתות הזזה ויש דלתות גרירה.

מעלית עם חדר מעלית או בלי?

יש מעליות שמצריכות הקמה של חדר מעלית. חדר המעלית הוא החדר שבו יהיה מחשב המעלית ושם יהיה את המנוע שמפעיל אותה ולרוב הוא יהיה בקומה העליונה מה שגם יעשה רעש לדיירים שגרים למעלה, כאשר הם הכי יסבלו ממנו, למרות שמהמעלית הם גם ייהנו יותר מכולם. עם זאת, לא תמיד יש מקום לבנות חדר מעלית אך הבשורה הטובה היא שיש היום מעליות שלא דורשות הקמה של חדר כזה. חשוב לדון על כך עם חברת המעליות ולבחון את האפשרות.

אתם צריכים עזרה ממקצוענים

האם את כל הפרמטרים הללו אנו צריכים להתאים לבד? למעשה אתם יכולים לנסות להתאים אותם לבד אך בכל מקרה אתם צריכים להזמין אל הבניין מקצוענים שמומחים בתחום והם יבינו טוב יותר מה אתם צריכים. חשוב לזכור שאתם בתור לקוחות שמעולם לא הקימו מעלית לא באמת יודעים איזו מעלית תהיה טובה או לא טובה עבורכם, והקמת מעלית חדשה בניין דורשת התאמה עד מעט האחוזים. תוכלו לבצע סקר שוק מעמיק בין כמה חברות שמתקינות מעליות ולראות לא רק מה המחיר שהן מציעות אלא גם מה טיב השירות, ולאחר מכן הן ישלחו אליכם את הטכנאים שלהם כדי שיבצעו בדיקה מקיפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן