מה הזמן המקובל להמתין לבדיקות שמיעה

מה הזמן המקובל להמתין לבדיקות שמיעה

בדיקת שמיעה היא אחת הבדיקות החשובות ביותר שתבצעו בחייכם. יש אנשים שנוטים לזלזל בחוש זה, גם כיוון שחוש הראייה הוא הדומיננטי ביותר אצל בני אדם וגם בגלל שגם ירידה קלה במצב השמיעה לא מורגשת תמיד ולא נתפשת כדבר מאיים, אך כל בעיה תחמיר עם התבגרותכם. מן הסתם שגם תתבגרו עד שיגיע תורכם להיבדק, אבל כמה זמן זה באמת לוקח?

מכון שמיעה

למה אתם צריכים להיבדק?

  • ההמתנה לתור שלכם למכון השמיעה יכולה להיות המתנה מעיקה ומייגעת שיכולה להימשך זמן רב, אך כמובן שהכול תלוי בסוג הבדיקה שאתם צריכים לעבור וכמובן בסיבה לכך. יש בדיקות שמיעה די בסיסיות, כמו למשל אלו שמתבצעות על ילדים, וכך למעשה הבדיקה עצמה קצרה ופשוטה. עם זאת, כמות הנבדקים רבה יותר. לעומת זאת, יש בדיקות מתקדמות מאוד שלא כל מכון יוכל לבצע וההמתנה צפויה להתארך.
  • למשל, אם אתם מרגישים שבזמן האחרון אנשים פונים אליכם ואתם לא שומעים אותם היטב, או שאנשים מעירים לכם שאתם לא מקשיבים להם או מבקשים לחזור על הדברים שהם אמרו שוב ושוב, כדאי מאוד להגיע כמה שיותר מהר למכון שמיעה ולבצע בדיקה מקיפה כדי לשלול או לאבחן את הבעיה.
  • במקרים שבהם אתם צריכים לעבור בדיקה שגרתית כחלק ממקום עבודה רועש, אפשר לקבוע את הבדיקה זמן רב מראש. כך למעשה גם אם ההמתנה תהיה ארוכה מאוד אתם לא תרגישו בעניין זה כחיסרון, כי יהיו לכם מספר בדיקות קבועות בשנה רק לשם בדיקה שמצב השמיעה שלכם נשמר תקין.

מכון פרטי יספק תור קצר יותר

סטטיסטיקות יחד עם היגיון בריא והיכרות עם הציבור מראות כי הרפואה הפרטית עדיפה בהרבה על הרפואה הציבורית בעיקר בגלל עניין ההמתנה לתורים. נכון שבדיקת שמיעה במכון שמיעה פרטי יכולה להיות יקרה יותר אך חשוב לזכור שבכל מקרה קופת החולים שלכם דואגת להחזר בממוצע ל-4 בדיקות בשנה, דבר שכמובן צריך לבדוק מולה באופן פרטני. התורים למכוני שמיעה פרטיים יהיו קצרים יותר וגם יש מבחר רחב יותר של מכונים, כך שאם אתם ממהרים, זו בחירה עדיפה בהרבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן