מה הקריטריונים לקבלת פינוי בינוי בירושלים

מה הקריטריונים לקבלת פינוי בינוי בירושלים

פינוי בינוי היא אחת התכניות האהובות ביותר על יזמים ועל הדיירים. כולם מרוויחים מהעסקה הזו אך עדיין כל מקרה לגופו. עדיין מדובר במהלך בירוקרטי מורכב למרות הקלות היחסית שלו ביחס לתכניות אחרות, וזאת הודות לתמ"א 38 שבאה לקראת היזמים והדיירים, אך חשוב להכיר את הקריטריונים לעומק.

מה כוללת תכנית פינוי בינוי בירושלים?

תכנית פינוי בינוי היא למעשה תכנית שבה הדיירים מתפננים לחלוטין עם כל החפצים שלהם מהדירה הנוכחית שלהם, והיא נהרס לחלוטין. בזמן זה הדיירים ישהו בדירה שכורה שהיזם עצמו ישלם עליה לכל אורך הבנייה החדשה וכמובן במידה ויהיו עיכובים הוא ישלם גם פיצויים. התכנית הזו למעשה רווחית מבחינת היזם שכן הוא בונה דירות רבות יותר שמהם הוא יכול לעשות רווח גדול, והדיירים מבחינתם מקבלים דירה חדשה לחלוטין.

מה הקריטריונים לתחילת הפרויקט?

  • ישנם שני מסלולים לפינוי בינוי בירושלים כאשר הראשון הוא המסלול של הרשות המקומית עצמה, קרי עיריית ירושלים. בתכנית זו העירייה תגיש בקשה לממשלה, למשרד השיכון, במטרה לחדש אזור מסוים כחלק מהתחדשות עירונית בירושלים. הוועדה שמינתה הממשלה בנושא פינוי ובינוי תמליץ לממשלה להכריז על המתחם כפינוי בינוי או לא. מימוש מסלול זה מותנה בהתקשרות בין בעלי הנכסים לבין היזמים לביצוע הפרויקט.
  • מסלול המיסוי הוא למעשה מסלול שמיועד לרצון של הדיירים עצמם. במצב כזה מי שיקדם את התהליך יהיה היזם עצמו שבודק את המבנה וממליץ לוועדה הממשלתית על מתחם שבו יפונו לפחות 24 דירות. אם הוועדה תקבל את ההמלצה היא תעביר אותה לאישורה של הממשלה, שתכריז מבחינתה על המתחם באזור שמיועד לפינוי בינוי. במסלול כזה היזמים מממנים את הכנת התכנית המפורטת ואת האישור שלה בכל הוועדות הנדרשות. במסלול זה הם נהנים מפטורים שונים כמו מס שבח, מס רכישה והיטל השבחה.

איך נדע אם אנו מתאימים?

אם בתור דיירים אתם רוצים לעבור תהליך של פינוי בינוי בירושלים, אתם יכולים לבדוק את הפרמטרים בעצמכם, מומלץ עם עורך דין, אל למעשה השיטה הנוחה ביותר היא לפנות ליזם. כמובן שלפני שאתם פונים ליזם נסו להבין האם בכלל יש עניין בתכנית הזו מצד הדיירים האחרים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן