כך לא תאבדו את העשתונות בשעת דליקה

כך לא תאבדו את העשתונות בשעת דליקה

מצב של שריפה הוא מצב מסוכן, שבו רבים מאבדים את קור הרוח ויוצרים בעיה גדולה פי כמה

אחת הסכנות הבולטות והמשמעותיות ביותר בעולם המודרני שבו אנחנו חיים היא סכנת אש. כיום, כאשר אנחנו חיים ועובדים בבניינים רבי קומות, רבי דיירים ורבי משרדים – שריפה אחת קטנה יכולה להוביל לתוצאות קטסטרופליות בכל מה שנוגע לנזק ברכוש וגם כמובן לחיי אדם. חלק גדול מאוד במה שיקרה עם השריפה ובתוצאות הסופיות שלה תלוי במידה רבה בתגובה המהירה שלנו, ובציוד המקיף אותנו להתגוננות מפני אש. משום כך, חשוב מאוד לשמור על קור רוח כאשר מתפרצת דליקה באזור המגורים או העבודה שלנו, והדבר יכול להיות משמעותי ממש בשמירה על חיי אדם. עם זאת, הדבר לא מובן מאליו, ודווקא התגובה ההיסטרית היא התגובה הטבעית במצב כזה של סכנת חיים – אבל עם ציוד כיבוי אש מתאים, עם ציוד גילוי אש איכותי ועם הבנה של חומרת המצב, ניתן בהחלט לשמור על קור רוח ולהשתלט על הדליקה במהרה.

מערכות גילוי אש

כך לא תאבדו את העשתונות בזמן דליקה, ותוודאו כי התהליך מתבצע בצורה בטוחה ככל הניתן

  • ציוד מתאים – כאשר אנחנו מוקפים בציוד מתאים בכל מה שנוגע למערכות גילוי אש ולכיבוי אש, קור הרוח שלנו מגובה באמצעים איכותיים ביותר. לכן, חשוב מאוד להשקיע כראוי בציוד כיבוי אש איכותי ביותר בבית שלנו ובמקומות העבודה שלנו – והכוונה היא הן למטפים וגלגלונים לכיבוי אש, והן למערכות אוטומטיות כמו ספרינקלרים, המסייעות לנו להשתלט על שריפה באופן מהיר ואוטומטי. האוטומטיות הזו מגיעה דרך מערכות יעילות של גילוי אש – עם גלאי עשן, טמפרטורה וגלאים אופטיים, ניתן לזהות דליקה במהירות גם כאשר היא באזור שלא מאויש באופן קבוע – וכך גם להתאים קריאה אוטומטית למכבי אש והפעלה אוטומטית של כריזת פינוי ומערכות כיבוי. עם זאת, כל התגובה הזאת היא חסרת ערך כאשר אנחנו לא מגיבים בקור רוח.
  • התנהגות נכונה בזמן שריפה – הדבר המשמעותי ביותר שאנחנו כאנשים אחראיים צריכים לעשות בזמן דליקה הוא לבצע את התהליך בצורה הבטוחה וקרת הרוח ביותר. משום כך אנחנו מתרגלים זאת באופן תקופתי, וחשוב להבין שהעדיפות הראשונה היא להתריע למכבי אש ולדאוג באופן מידי לפינוי של כל הנוכחים. רק כשאנחנו בטוחים שכולם מתפנים (במדרגות!), אנחנו יכולים להתפנות לציוד כיבוי אש ולנסות להשתלט על האש בצורה יעילה ככל הניתן, ומוטב לחלק כוחות עם אנשים מתורגלים אחרים.

ככל שהסביבה שלכם תהיה מוגנת בצורה טובה יותר מפני אש, כך תוכלו לשמור על קור הרוח שלכם טוב יותר

חשוב מאוד להתגונן בצורה הטובה ביותר מסכנת דליקה, וההגנה הטובה ביותר בהקשר זה נובעת מקור רוח, מתרגול של תפקידים והתנהלות תחת אש, וכמובן שגם ממערכות איכותיות של ציוד כיבוי אש וגילוי אש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן