גמילה מהימורים – האם זה אפשרי?

גמילה מהימורים – האם זה אפשרי?

אם אתם מהמרים קבועים, אם אתם מרגישים ומבינים שההימורים פוגעים בחייכם ובבני משפחתכם, אבל מרגישים שאתם גם לא יכולים להשתחרר מהם – זה סימן שאתם מכורים להימורים, ואולי הגיע הזמן שתבחנו את האפשרות של גמילה מהימורים. השאלה היא האם זה בכלל אפשרי להיגמל מהימורים, כשהאפשרות להמר נמצאת בכל פינה, בכל קיוסק ובכל דוכן טוטו לוטו, והתשובה היא בהחלט כן. כמו כל תהליך גמילה, גם גמילה בהימורים כרוכה במספר קשיים שנפרט בהמשך, אבל מרגע שמתקבלת ההחלטה להיגמל, ניתן לעבור תהליך שכולל אלמנטים פסיכולוגיים, רציונליים ורגשיים, שבסופו תוכלו להיגמל לחלוטין מהימורים, ואף להרגיש סלידה עמוקה לעולם ההימורים.

 

גמילה מהימורים – הכל בראש לא רק סיסמה

הביטוי "הכל בראש" הוא ביטוי שבו אנו עושים שימוש יומיומי בשלל סיטואציות, אבל לא באמת מבינים עד כמה הוא נכון. התמכרות להימורים, כמו כל התמכרות אחרת, נובעת מתפיסות והרגלים שמתקבעים במוחנו, ואשר מעניקות לנו תחושה של תגמול בכל פעם שאנו עושים את הפעולה לה אנו מכורים, ובמקרה זה, להמר. בתהליך המקצועי של גמילה מהימורים, אם כן, אנו נדרשים להשיג שתי מטרות מרכזיות:

  • לבסס הבנה רציונלית של הנזק הנגרם לנו כתוצאה מההתמכרות להימורים
  • לייצר ציפייה רגשית של החיים החדשים שיכולים להיות לנו במידה וניגמל מהימורים

את שתי המטרות האלה ניתן להשיג באמצעות תהליך פסיכולוגי מקיף, שמתמקד באופן ספציפי במשימה של גמילה מהימורים, כשרק לעיתים רחוקות נדרשת גם הרחקה של המטופל מסביבתו הטבעית על מנת לפקח על פעולותיו, ולמנוע ממנו כל גישה להימורים. במרבית המקרים, יכול המטופל לקבל את הטיפול הפסיכולוגי הנדרש, במקביל להמשך שגרת חייו כרגיל.

 

קבלו החלטה, או קבלו עזרה שתסייע לכם לקבל החלטה

אחרי שאמרנו את זה, כל תהליך של גמילה מהימורים חייב להתחיל בהחלטה מודעת ורצינית של המטופל. החלטה כזאת יכולה להגיע לאחר תהליך ארוך של מחשבה, הוא יכול להגיע פתאום ברגע והוא יכול להגיע בעקבות משבר עמוק שעובר המטופל, ואשר מבסס אצלו את ההבנה כי משהו חייב להשתנות בחייו. בכל מקרה, על המטופל לקבל את ההחלטה באופן מודע, להבין את הקשיים שהוא צפוי לחוות ולהתחייב לתהליך בצורה בוגרת. יחד עם זאת, לעיתים נדרשת שיחה מקצועית אחת כדי לבסס החלטה כזאת, גם כאשר אתם מרגישים שאתם מתקשים לקבל אותה בעצמכם. על כן, אם יש בכם את הרצון להיגמל מהרגלי ההימורים שלכם, פנו לגורם מקצועי המתמחה בתחום וקבלו את העזרה הנדרשת לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן