מהן חקירות כלכליות ומתי נזדקק לבלש פרטי?

מהן חקירות כלכליות ומתי נזדקק לבלש פרטי?

יש מצבים בחיים בהם אנו יודעים או בטוחים שמשקרים לנו, שגונבים מאיתנו, שמרמים אותנו אבל אין לנו הוכחות חותכות. זה יכול להיות בהקשר של חיינו הפרטיים, זה יכול להיות מישהו שעובד אצלנו או מישהו שבחרנו לעשות איתו עסקים ופשוט החליט לרמות אותנו. עם זאת, חקירה כלכלית לאו דווקא מתבצעת כאשר מישהו מרמה אותנו, היא יכולה גם להיות כחלק בלתי נפרד מתהליך בדיקת כדאיות של עסקה כלכלית למשל.

חקירות כלכליות

אז מהן חקירות כלכליות?

חקירות כלכליות הן חקירות הנעשות על ידי בלש פרטי או משרד חקירות פרטיות מקצועי ובדרך כלל המטרה שלהן היא לאתר נכסים של אדם או בעל עסק. בתוך חקירות כלכליות יש המון תחומים והיבטים שנחקרים בתהליך וזה כמובן תלוי במטרת החקירה ובמה אנחנו רוצים לבדוק.  בין השאר, חקירות כלכליות כוללות תהליך של איתור מקורות הכנסה של אותו אדם, איתור זכויות בנדל״ן, איתור כלי רכב, מידע אודות ירושה, איתור חשבונות בנק, קרנות פנסיה או ביטוחי מנהלים, איתור חברות נוספות שבהן שותף אותו אדם ועוד. חקירות כלכליות למעשה עוזרות לנו להבין כיצד אדם או חברה מסוימים מתנהלים מבחינה כלכלית ואיזה השלכות יש לכך עלינו.

חקירות כלכליות – דוגמאות

למשל, נניח שאנחנו מעוניינים לסגור עסקה עם מישהו או לרכוש חברה או תאגיד ממישהו, על ידי שכירת שירותיו של בלש פרטי המתמחה בביצוע חקירות כלכליות, נוכל לבדוק את הרקע הכלכלי של אותו אדם. מה זה אומר? הבלש הפרטי, על ידי שימוש בכל מיני טכניקות וידע שברשותו, יכול לבדוק האם אותו אדם נחשב ללקוח מוגבל על ידי הבנקים, האם חזרו לו צ’קים בעבר בתקופה האחרונה ובכלל, האם הוא מחזיק בתיקים בהוצאה לפועל והאם הוא מעורב בתביעה אזרחית כזו או אחרת.

דוגמא נוספת. כאמור, חקירה כלכלית יכולה להתבצע גם במצבים שמישהו חייב לנו כסף ומסרב לשלם לנו. למרות שניסינו בצורה חוקית לתבוע את הכסף המגיע לנו, יסתבר לנו כי לאותו אדם אין בכלל את הכסף לשלם ואז סתם בזבזנו זמן ואנרגיה על האדם הזה. אם מלכתחילה היינו מבצעים חקירה כלכלית בעזרת בלש פרטי או משרד חקירות, היינו חוסכים את כל האנרגיות שהשקענו ועוגמת הנפש.

לסיכום, חקירות כלכליות מתבצעות כל הזמן והן יכולות להתקיים במגוון של מצבים בין אם בין בני זוג שנמצאים בתהליך גירושין, בין אם בין שותפים לעסקים או בין אם לקוח לחברה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן