סוגים שונים של נסח טאבו

סוגים שונים של נסח טאבו

כפי שאתם בוודאי יודעים, התפקיד המרכזי של נסח טאבו ,הוא לספק לנו מידע על נדל"ן מסוים או על חלקת מקרקעין. בעזרת נסח טאבו אנו נוכל לדעת מיהם הבעלים של אותו מתחם, איזה שימוש נעשה בו, מה מעמדו המשפטי, האם יש עניין משפטי תלוי שקשור בו, וכיו"ב. עם זאת, חשוב להבין כי אם תפנו ללשכה לרישום מקרקעין אתם תגלו כי למעשה יש סוגים שונים של נסח טאבו, וכל אחד מהם יוכל לסייע לכם במקרים אחרים. אם כך, מהם הסוגים?

כל הסוגים של נסח טאבו

  • נסח טאבו רגיל – זהו הנסח המקובל ביותר, שמוצא או עבור דירה אחת בבניין משותף, או עבור בית פרטי על קרקע. בנסח זה, תוכלו כאמור לקבל את כל המידע שפירטנו – מי הבעלים הנוכחים, האם יש הערת אזהרה על הנכס, האם יש עיקולים או משכנתאות או סכסוך משפטי שקשור בנכס, וכיו"ב.
  • נסח טאבו חלקי – נסח זה מיועד בעיקר בכדי לקבל מידע על בניין שלם. אולם, בנסח החלקי ,אנו נבקש לקבל אך ורק מידע חלקי על הבעלות שיש בבניין. למי הדבר מתאים? למי שמבקש לקבל מידע על מספר יחידות דיור בתוך הבניין, אך לא בהכרח על הבניין כולו – וכך הוא יקבל על כל דירה את אותו מידע שפורט בסעיף הקדם.
  • נסח טאבו מרוכז – זה נסח טאבו שנוציא, כשנרצה לקבל את המידע על כל יחידות הדיור שיש בתוך בניין מסוים, לא משנה אם מדובר על חמש דירות, עשרים או חמישים דירות. נסח זה אמנם לא נמצא בשימוש נפוץ במיוחד – אך בחלק מהמקרים, יש בו צורך.
  • נסח טאבו היסטורי – בנסחי הטאבו הקודמים, נוכל לראות מיהם הבעלים הנוכחיים של הדירה או הבית. לעומת זאת, בנסח טאבו היסטורי נוכל להסתכל על כל היסטוריית הבעלות של אותו כנס. נוכל לראות כמה ידיים הוא עבר, האם הוא עוקל בעבר, למי הוא נמכר, וכיו"ב.

להוציא את הנסח המתאים

אם אתם מתלבטים באשר להוצאת נסח הטאבו המתאים למטרות שלכם, כמובן שמומלץ לפנות לעו"ד מקצועי, שיוכל לסייע לכם בבחירת נסח הטאבו הטוב ביותר שימלא את מטרתכם.

 

מחפשים נסח טאבו? לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן